23.8.06

Het nut van vergezichten


Verandering van spijs doet eten, verandering van uitzicht doet kijken. Als je terug bent van vakantie, merk je soms pas echt waar de vergezichten dit jaar goed voor zijn geweest. Ik merk bijvoorbeeld dat ik de computer veel eeerder uitzet dan voor de vakantie. Mijn kantoor is aan huis, dus als ik wil kan ik tot diep in de nacht computeren. Een goed uitziocht brengt je (zeker als je jezelf daarin beweegt) op andere gedachten. Vandaar dat ik geregeld met mijn coachees ga wandelen. De spreekkamer huur ik in een lommerrijke buurt van Culemborg. Ramen aan beide zijden en uitzicht op mooie bomen. Een paar minuten tussen reusachtige kastagnes door en sta ik met mijn coachee in een park, even doorstappen en we staan op de Lekdijk.
Zit u de komende tijd even vast of went het te snel na de vakantie: maak in de lunchpauze een wandeling. Zelfs onder een paraplu biedt dat meer voordelen dan achter uw bureau blijven zitten.